Scones and peanut butter





I fredags, i pluggpauserna, bakade jag scones och gjorde eget jordnötssmör. Sconesen liknar mer bullar, men jag bestämde mig för att jag ville ha det så. Och det är ju så himla gott med scones! Efter att ha upptäckt att vi inte har någon mixer kvar så fick jag göra jordnötssmör med en stavmixer. Det gick väl sådär men efter att ha stänkt ner halva köket med jordnötter blev det bra!

Det här ska jag ta med mig idag när jag beger mig till Skåne!
Ha en superbra dag allihop! Kram!

Kommentarer
Postat av: Emmelie Wideen

Ser mycket smaskens ut, härligt med egengjort jordnöttssmör dessutom!



Tack goa du!

300an är mycket bra faktiskt. Rekommenderar!

2011-10-10 @ 14:12:12
URL: http://sagaphotos.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hemgjort jordnötssmör? Spännande! Hur gör man?



Och vad kul att du gillar't! Förhoppningsvis kommer nästa upp idag!

2011-10-12 @ 11:22:33
URL: http://litesocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
Foto © Johanna Olofsson

Hej! Mitt namn är My och jag gillar elefanter, te, filmkvällar, glass, att skratta, att fotografera, jordglober, att spela musik och skapa musik, kärlek, att vara kreativ, kramar, skrivmaskiner, att bli inspirerad, ljudet av regn, leenden, brittiska accenter, tygväskor, fläderblomssaft


© Copyright - Alla foton är tagna av mig (om inget annat står) och får inte användas utan min tillåtelse.