Pepparkakshus


Det nakna huset. Jag har aldrig gjort sånt här innan så det var en helt ny värld för mig!

 


Sofias och mitt hus under pyntandet. Såhär i efterhand ser det ganska kladdigt ut haha.


Mot slutet hade vi batteridriven belysning i vårt hus!


Tomten står på huvudet ur den rykande skorstenen och hans ren (?) står på hustaket!


Teddys pimpade hus!


Johannas och Hannas hus!

Såhär såg det alltså ut när jag och några vänner gjorde pepparkakshus i söndags. Jag har aldrig gjort något innan och eftersom Sofia lät mig göra det mesta (för att hon var värd och trixade med andra grejer samtidigt) så kan jag väl erkänna att det blev lite kladdigt haha. Men det var kul! Och vi blev väldigt tävlingsinriktade om vem som gjorde det bästa huset (fast bara på skoj förstås!) Det var en väldigt rolig kväll.

Just nu håller jag på att slå in julklappar och man vill ju helst variera sig litegrann, så det tar lite tid! Men snart är jag klar och då måste jag nog plugga. Ikväll ska jag kanske (äntligen) baka lussebullar!

Hoppas allt är väl med er!


Kommentarer
Postat av: Annie

Åhh jag har aldrig bakat pepparkakshus själv men gud nu blev jag inspirerad! Tänkte göra det i helgen, det är ju vuxenpoäng på det! ;-) Vad charmigt det blev!

2011-12-15 @ 10:33:51
URL: http://selain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
Foto © Johanna Olofsson

Hej! Mitt namn är My och jag gillar elefanter, te, filmkvällar, glass, att skratta, att fotografera, jordglober, att spela musik och skapa musik, kärlek, att vara kreativ, kramar, skrivmaskiner, att bli inspirerad, ljudet av regn, leenden, brittiska accenter, tygväskor, fläderblomssaft


© Copyright - Alla foton är tagna av mig (om inget annat står) och får inte användas utan min tillåtelse.